Historie skleněných korálků

Podrobnosti

Různé ozdoby včetně korálků z různých materiálů si vyráběli již lidé v době kamenné. Technika výroby korálků a ozdob z nich se zdokonalovala s vývojem lidstva. S rozvojem civilizací narůstal také obchod s korálky.

K výrobě korálků lidé nejprve využívali různá semínka, kosti a drápy zvířat, kamínky a lastury. Materiál využívaný k výrobě korálků se neustále rozšiřoval a technika jejich výroby se stále zdokonalovala.

První sériově vytvářené korálky byly vyráběny z fajánsu, který je považován za předchůdce skla.

Fajáns je směs křemenného písku a vápence, který se zpracovával při vysokých teplotách a byl barven oxidem měďnatým či lazuritem. První skleněné korálky byly vyrobeny pravděpodobně na území dnešní Indie někdy okolo roku 1700 let před naším letopočtem. V indickém Arikamedu řemeslníci zhruba 200 let před naším letopočtem vynalezli výrobu korálků tzv. metodou tahem. Jednalo se o manufakturní výrobu skleněných korálků metodou, která je v některých oblastech Indie využívána dodnes.

Největší rozmach výroby skleněných korálků byl zaznamenán po roce 1400 našeho letopočtu v Benátkách. Benátčané v krátké době ovládli trh se skleněnými korálky. Díky velkému množství tvarů a barev a zejména díky snadné výrobě a neutuchající poptávce výroba korálků přinášela obrovské finanční zisky. Korálky se staly jedním z nejdůležitějších vývozních artiklů do Nového světa.

Skleněné korálky byly a stále jsou velice oblíbeným prvkem při výrobě osobních ozdob a zdobení oblečení lidí po celém světě.

Výroba skleněných korálků v Čechách se rozvíjela zejména v příhraničních horách, kde byl dostatek dřeva pro sklářské pece. Tradice výroby korálků a bižuterie se v Čechách – zejména na Jablonecku uchovala do současnosti. Rozšířila se také výroba návlekových materiálů a bižuterních komponentů.

Jedním z předních dodavatelů všeho potřebného k výrobě bižuterie a ozdob z korálků je společnost Beads 4U s.r.o. z Jablonce nad Nisou. Společnost Beads 4U má ve své nabídce velice široký sortiment korálků a materiálu na korálkování od českých výrobců i od výrobců z Japonska a z Číny.

http://www.beads4u.cz/nabidka-kategorie/koralky/sklenene/?kategorieId=186

http://www.beads4u.cz/cz/kontakt/clanky/

http://www.beads4u.cz/cz/kontakt/clanky/historie-koralku/

 

Přímý marketing

Podrobnosti

Přímý marketing neboli direct marketing je marketingová komunikace využívající přímého kontaktu mezi zadavatelem a adresátem.

U všech forem direct marketingu (direct mailing, direct e-mailing, telemarketing) je velice důležitá práce s databázemi. K dosažení maximální účinnosti jednotlivých kampaní je potřeba kvalitní a obsáhlá databáze potenciálních zákazníků s maximálním množstvím firemních údajů.

Mezi nejúčinnější formy direct marketingu stále patří direct mailing – adresné rozesílání zásilek.

Účinnost direct mailingové kampaně je přímo závislá na kvalitě a výběru databáze oslovovaných adresátů, na atraktivitě rozesílaných informací a na způsobu oslovení a komunikace s adresátem.

Proč je účinnost adresného rozesílání reklamních informací tak vysoká? Každý určitě otevře obálku, na které je jeho jméno. Každý se podívá na obsah a prohlídne si sdělení, který je určeno právě pro něj a je z jeho oboru. Vhodnou formou sdělení, nevšedním oslovením příjemce a sestavení sdělení tak, aby bylo v souladu s očekáváním příjemce, určitě účinnost kampaně výrazně zvýší.

Číst dál: Přímý marketing

Práce v zahraničí

Podrobnosti

Hledání práce v zahraničí je stále více a více populární. Stále přibývá množství mladých lidí, kteří se po univerzitě rozhodnou hledat si práci za hranicemi své domoviny. Často jsou s pracovními poměry v Čechách nespokojení, chtějí vyzkoušet něco nového, získat nové zážitky a zkušenosti, nebo je jednom láká vidina lepší výplaty.

Motivy pro práci v zahraničí jsou teda velice různorodé.  Často to nejsou jenom mladý lidé, kteří hledají obměnu v svých životech. Stále častěji cestují do zahraničí starší lidé, aby zabezpečili svou rodinu a přispěli tak vyšším podílem k domácímu rozpočtu. Jiným důvodem může být, že se na českém pracovním trhu jednoduše nemohou zaměstnat, protože nemají požadovanou kvalifikaci, nebo jednoduše nezískají dobré místo.

Číst dál: Práce v zahraničí

Budujte dobrou pověst firmy

Podrobnosti

Public relations (PR) buduje vztah firmy s veřejností. Dobrá pověst firmy v dnešní době patří mezi nejcennější aktiva každé společnosti.

Dobrou reputaci firmy či značky je nutno neustále budovat a chránit. Dobrá pověst získává loajalitu zákazníků i zaměstnanců a poskytuje i ochranu v době krizí. Dobré jméno společnosti a značky je nutno vytvářet systematickou komunikací se všemi cílovými skupinami. Kvalitní PR vyžaduje jasně definovanou strategii a profesionální postupy.

Při budování povědomí o značce nelze spoléhat pouze na reklamu. Vztah ke značce se formuje z mnoha dojmů, postřehů, zkušeností doporučení a podobně. Se zákazníky je nutné komunikovat.

Velké množství lidí lze oslovit prostřednictvím médií. Jedním z nejdůležitějších prvků PR je dobře zvládnutá komunikace s médii. Tak jako média mohou při budování PR významně pomoci, mohou při nezvládnuté komunikaci zasadit firmě tvrdou ránu.    

Číst dál: Budujte dobrou pověst firmy

Nový vyhledávač práce JOBKralle

Podrobnosti

Známý portál JOBkralle, vyhledávač pracovních nabídek z německy mluvících zemí (www.jobkralle.de www.jobkralle.ch www.jobkralle.at ) expanduje do regionu střední a východní Evropy, a tak rozšiřuje svou nabídku do dalších evropských zemí. V Česku působí od 1. června 2013 jako jobkralle.cz. Tenhle nový vyhledávač získal v Česku za velice krátkou dobu více než 90.000 uživatelů a nabízí již více než 80 tisíc pracovních míst.

Číst dál: Nový vyhledávač práce JOBKralle

   
   
   
Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!

Levné ubytování Praha

Levná ubytovna a penzion Praha. Ubytování od 130 Kč

Azyl pro Milence Praha

Luxusní azyl pro milence v centru Prahy 8.

Dárek pro Inženýra

Linux tričko, nerd tričko, cool tričko, IT tričko, Geek tričko.

Webové stránky Beroun

Výroba kvalitních web stránek u Berouna.