44 items tagged "marketing"
Výsledky 41 - 44 z 44
Význam referencí a doporučení z marketingového hlediska
Z marketingových výzkumů v různých odvětvích vyplývá, že reference a doporučení k nákupu daného produktu či k nákupu produktu od konkrétního dodavatele je jedním z rozhodujících faktorů při rozhodování kupujících.
Zkušenosti stávajících zákazníků a uživatelů (reference) v některých vybraných odvětvích alespoň částečně ovlivňují při rozhodování až 80% nových potenciálních zákazníků. Přestože se zdaleka nejedná o jediný faktor, který ovlivňuje celý nákupní proces, jde o aspekt, jemuž přikládá významná část dotazovaných vysokou váhu.
Z průzkumů dále vyplývá, že čtvrtina dotazovaných považuje zkušenosti stávajících uživatelů dokonce za velmi důležité.
Samotné využívání referencí v marketingu by se mělo řídit určitými pravidly.
Doporučení se musí zakládat na skutečnosti. Vymyšlené testimonály lze odhalit a z reference se následně stává pravý opak, který poškozuje firemní pověst.
Celkové vyznění reference musí být kladné. Pro vyváženost může obsahovat nepříliš významné výhrady.
Reference by měly být stručné a čitelné – použitelné i ke zveřejnění na webových stránkách.
Reklamní a dárkové předměty jako účinný marketingový nástroj
Firemní dárkové předměty upevňují obchodní vztahy. Kvalitní reklamní a dárkové předměty stále patří mezi nejvhodnější marketingové nástroje.
Není nutností obdarovávat za každou cenu, ale je dobré si uvědomit, že firemní dárkové předměty velmi pozitivně ovlivňují vnímání firmy jejími zákazníky. Dárky upevňují pozitivní vztahy, posilují důvěru, ve svém důsledku vedou k vyšší ochotě nakupovat a pomáhají prominout občasné obchodní chyby a nedostatky, ke kterým může dojít.
Obchodní dopis jako marketingový nástroj.
Rozesílání obchodních dopisů je stále účinným a relativně levným marketingovým nástrojem k oslovení stávajících i potenciálních zákazníků.
Řada lidí v dnešní době hromadně rozesílané e-maily vůbec neotevře. Naproti tomu snad nikdo nezahodí dopis, aniž by jej neotevřel. Nejtěžším úskalím je upoutat na první pohled adresáta tak, aby dopis bez přečtení nezahodil a seznámil se s jeho obsahem.
Základem je stručnost, výstižnost a dobrá struktura. Adresát by se již v první větě měl dozvědět, proč je osloven a co je obsahem dalšího textu. Následovat by měl odstavec popisující předmět nabídky a jeho hlavní výhody (stručně, protože podrobnější informace získá adresát např. z přiloženého letáku). Obsahem textu by měly být informace vyzdvihující kvalitu nabízeného produktu či služby a reference. Z dopisu by se měl čitatel dozvědět, jak postupovat, pokud jej nabízený produkt zaujal a měl by získat i odkaz na internetové stránky a kontakt na případné dotazy.
Význam registrace ochranné známky
Ochranná známka má nejen významnou právní ochranu dodavatele, ale i nezanedbatelný význam z hlediska marketingu.
Ochranná známka odlišuje produkty dodavatelů a tím usnadňuje spotřebitelům výběr, zbavuje zboží anonymity a odkazuje na jeho původ. Ochranná známka zabezpečuje též ochranu spotřebitelů a odběratelů poskytováním záruky určité jakosti zboží. Ochranná známka má také samozřejmě funkci právní ochrany dodavatele a také funkci monopolizační.
Registrace ochranné známky přispívá k ekonomickému rozvoji, a to zvláště zlepšením pozice na trhu ve vztahu k zákazníkům, kteří se tak mohou snadněji orientovat v původu výrobku. Pro spotřebitele je registrací ochranné známky usnadněn výběr produktu. Také pro případné investory je produkt chráněný registrovanou ochrannou známkou mnohem zajímavějším, než produkt neregistrovaný.