S větrem ve vlasech
Podrobnosti- Podrobnosti
- Kategorie: Auto, Moto, Doprava
- Vytvořeno 22. 1. 2014 15:37
- Zobrazeno: 4542
Z koncepce Hondy na určitý čas vypadly sportovní auta a bohatí Američané se začali obávat, že se z nich stanou suchaři. Ale již nemusí smutnit. Fanouškům japonské dokonalosti při pohledu na designérské chuťovky zapistí srdce. Sportovní auta jsou zpátky. Konstruktéři ale zůstali věrni původnímu duchu oblíbených modelů a jen zdokonalili zhmotněnou harmonii mezi autem a člověkem.
V rámci posilování svých aktivit v oblasti sportovních vozů představila Honda na Tokijském autosalonu prototyp S660 Concept. Tento malý otevřený roadster má motor umístěný uprostřed podobně jako je to u super sporťáků. To mu umožňuje vysoké výkony, špičkové jízdní vlastnosti, vynikající stabilitu a dynamický design. Model je vybaven inteligentním dvouspojkovou pohonem i- DCD ( Intelligent Dual Clutch Drive ) a automatickou převodovkou. Elektromotor tak nahradil daňově zvýhodněný, přeplňovaný 3 - válec s objemem 660 kubíků. Ptáte se, zda budou tato auta na prodej? Do prodeje by se měl mini sporťák dostat v roce 2015. Evropská verze zatím není jistá, ale měl by to být roadster pohánět litrový turbomotor s výkonem kolem 74 kW (100 k). Není to sice mnoho, ale aerodynamickému autíčku s hmotností hluboko pod 900kg, by jistě zajistil slušnou dynamiku. Výnimočnnosť modelu potvrdil v průběhu tiskové konference Hondy prezident společnosti Takanobu Ito. Uvedl: "Tento model ztělesňuje svobodné myšlení mladých konstruktérů značky Honda, kteří chtěli vytvořit takový atraktivní automobil, aby byl v modelové řadě Honda jedinečný."
Komu nebude stačit výkon tohoto eko-sportu, bude moci v té době volit už i mnohem ostřejší alternativu - dlouho očekávanou Hondu NSX. Nejnovější verze prototypu se zjevila v americkém Detroitu a do výroby by měla jít v roce 2015. Koncept poukazuje zejména na pokrok ve vývoji designu a náhled na možný směr vzhledu interiéru nové generace Hondy NSX. Konstruktéři se snažili vytvořit nový druh dynamického sportovního vozu s příznivými ekologickými parametry. Proto bude nový model poháněný uprostřed posazeným šestiválcovým motorem s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s hybridním systémem Super Handling All - Wheel Drive. Sportovního ducha mu dodávají dynamické proporce, zvýrazněné čistými, moderními liniemi s elegantními hranami. Až překvapivě hodně zůstalo z původního vzhledu exteriéru. Upoutá struktura hliníkových vláken na předním a zadním nárazníku, přední směrové svítilny schované nad předními světly a na zadní straně zapracovány jako LED pásky. Interiér se vyznačuje minimalismem díky rozhraní Simple Sports Interface, které zredukovalo množství prvků uvnitř auta a umožňuje řidiči plně se soustředit na jízdu. Ten si užije kožený interiér s množstvím ovládacích prvků a dokonale intuitivní sportovní ovládání. Nová NSX si dokonce zahrála i ve filmu Avangers, kde na ní jezdil neohrožený Iron Man.