Vedení účetnictví externí firmou
Podrobnosti- Podrobnosti
- Kategorie: Ekonomika, Finance, Půjčky
- Vytvořeno 11. 10. 2013 7:05
- Zobrazeno: 3781
Podnikání láká mnoho lidí. Málokdo si však uvědomuje, že za vedením úspěšné firmy se skrývají hodiny tvrdé práce, schopnost předvídat a vyznat se ve složité administrativě, která je pro chod podniku nezbytná. Součástí úspěšného podnikání je správné vedení účetnictví. Jenom díky němu budete mít přehled o výnosech a nákladech, který vám usnadní rozhodování o dalším směřování vašeho byznysu.
V České republice je účetnictví pro všechny podnikatele a firmy povinné, proto byste mu měli věnovat dostatečnou pozornost. Při neodborně vedeném účetnictví může vzniknout spousta chyb, na které byste v budoucnu mohli doplatit. Na vedení účetnictvísi proto najděte opravdového odborníka.
Interní nebo externí účetnictví?
Dříve bylo ve firmách běžné zaměstnávat na plný úvazek účetního. S tím se ovšem pojí závazky jako ke kterémukoliv jinému zaměstnanci: je třeba odvádět za něho sociální a zdravotní pojištění a platit mu pravidelnou mzdu, i když je plně vytížen třeba jen několik dní v měsíci. Mnoho firem proto dnes v rámci snižování provozních nákladů volí řešení v podobě outsourcingu účetních služeb.
Outsourcing v našem případě znamená přenesení činností spojených s vedením účetnictví na externí firmu. Můžete se tak spolehnout na to, že dostanete kvalitní službu ve formě zodpovědně vedeného účetnictví a navíc přístup k novým technologiím, informacím a profesionálním znalostem. Přitom vás to nebude stát tolik, jako zaměstnávat interního účetního a implementovat do firmy neustále nové technologie.
Hledejte spolehlivého partnera
Počet společností, které nabízí zpracování účetnictví a mezd, je vysoký. Hledejte proto partnera, který přistupuje ke klientovi individuálně a respektuje jeho aktuální potřeby a představy. Očekávejte maximální zabezpečení informací o finančních poměrech vaší firmy, protože účetní a mzdová data patří v podnikání k těm nejcitlivějším.
Firma zajišťující externí účetnictví by měla neustále sledovat změny v účetní a daňové legislativě a případně sama navrhovat vylepšení procesů týkajících se vedení vašeho účetnictví. Celá spolupráce by měla být postavená na důslednosti a vzájemné důvěře.