Dobré PR je konkurenční výhodou
Podrobnosti- Podrobnosti
- Kategorie: Průmysl, výroba
- Vytvořeno 23. 6. 2020 11:46
- Zobrazeno: 498
Každá firma se snaží o co nejlepší image. Úkolem public relations (PR) je budování dobrého jména firmy.
V současné době je třeba aktivně a kreativně komunikovat a ukazovat okolí, v čem je síla vaší firmy. Jedině tak vytvoříte pozitivní obraz o vaší společnosti u cílové skupiny, široké veřejnosti, partnerů, investorů či vlastních zaměstnanců a odlišíte se od konkurence. Dobrá komunikace s veřejností určitě představuje konkurenční výhodu.
Tak jako reklama je public relations součástí marketingového mixu. Na rozdíl od reklamy se ale jedná o dlouhodobou soustavnou činnost, jejímž prioritním cílem není prodej určitého produktu. Pro PR je nejdůležitější udržet a zlepšovat dobrou image firmy.
Public relations i reklama využívají stejná média, řídí se marketingovým plánem, neobejdou se bez kreativity, pracují s cílovými skupinami a jsou spolutvůrci image firmy.
Mezi reklamou a PR jsou ale také velké rozdíly. Reklama se zaměřuje na konkrétní segment – na konkrétního zákazníka, naproti tomu PR působí na širokou veřejnost. Reklama nabízí konkrétní produkt či službu, kdežto public relations nabízí dobrou vůli, sympatie a porozumění. Cílem reklamy je zvýšení prodeje v co nejkratším čase, ale PR je dlouhodobou soustavnou záležitostí.
Pro úspěšné řešení PR jsou důležité dobré vztahy s novináři a schopnost komunikovat s médii, a to i v situacích pro firmu nepříznivých. Řešení PR na požadované úrovni je pro mnohé firmy svépomocí nereálné. Zejména středním a menším firmám se vyplatí spolupráce s profesionální PR agenturou. Mezi zkušené agentury, které poskytují komplexní marketingové služby včetně PR, patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.
https://www.aneri.cz/sluzby/firemni-poradna/
https://www.aneri.cz/sluzby/socialni-site/
https://www.aneri.cz/2020/06/20/dobre-pr-je-konkurencni-vyhodou-2/