Firemní nákup levněji

Podrobnosti

Ze statistik vyplývá, že náklady na nákup se ve firmách pohybují okolo 60 % veškerých výdajů. Většina firem by tyto náklady určitě mohla snížit.

Stále více firem proto řeší zásobování prostřednictvím externího nákupu. Firma se tak může plně věnovat vlastní podnikatelské činnosti a nákup potřebného materiálu přenechá na odbornících profesionální nákupní firmy. Pracovníci profesionální nákupní firmy díky svému přehledu v oblasti nákupu dokáží efektivně řešit výběr nejvhodnějších dodavatelů a řízení dodavatelského řetězce. Firmy využívající služeb externího nákupu minimalizují rizika uzavření nevýhodných smluv s dodavateli a při realizaci výběrových řízení odpadá riziko neetického či nezákonného jednání vlastních zaměstnanců.

Nezanedbatelnou výhodou externího nákupu je, že má vždy potřebnou kapacitu pracovníků a firma tak nemusí řešit přijímaní či propouštění vlastních zaměstnanců.

Outsourcing nákupu lze řešit kompletně nebo pouze při nákupu určitého druhu zboží. Firma si tak může nezávazně vyzkoušet, co je pro ni výhodnější, zda vlastní nákupní oddělení nebo externí nákup.

Jednou ze zkušených nákupních firem je společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Cílem pracovníků firmy ANERI je vždy vyhledání nejvhodnějších dodavatelů.

http://www.aneri.cz/cs/obchod-a-agenturni-zastupovani/

http://aneri.cz/cs/aktualne/firemni-nakup-levneji/

http://www.aneri.cz/cs/marketing/

 

Magazín o podnikání a financích

Podrobnosti

Aktuality z oblasti podnikání, financí, bydlení, módy a zdravého stylu. Tipy pro podnikatele, živnostníky, firmy, ale i zaměstnance, kteří se zajímají o ekonomiku a trendy z oblasti bydlení, designu a módy.

Nevíte, která banka nabízí dobré úroky nebo lepší hypotéku? Vyplatí se změnit pojišťovnu nebo založit penzijní připojištění? Zajímají vás aktuality z oblasti financí a ekonomiky nebo novinky o podnikání? 

Několik připomenutí k CMR pojištění

Podrobnosti

Dopravci, speditéři i odesilatelé zboží, myslete na to, že co je psáno, to je dáno. Uvědomte si, že v krizových okamžicích se každý snaží ze své odpovědnosti vyvázat a hodit vinu na někoho jiného.

Úmluva CMR v celkem 40 článcích reguluje silniční dopravu. Článek číslo1 specifikuje hlavní podmínku platnosti Úmluvy, tedy že místo převzetí a předání zboží leží na území různých států. Vždy se musí jednat o přepravu zboží za úplatu. Nevztahuje se na přepravu vozidel po vlastních kolech. Odpovědnost dopravce, který odpovídá za jednání svých zástupců a pracovníků, které na sjednanou činnost delegoval, reguluje článek 3. Článek 4 vysvětluje nutnost nákladního listu zejména v případě řešení škody. O mezinárodním nákladním listu, jeho obsahu a o údajích v něm detailně hovoří články 5 až 7. Absence údajů v nákladním listě, nebo jejich nepřesné údaje, pak znemožňují, nebo výrazně zpomalují vyplacení vzniklé škody. Článek 8 popisuje povinnosti odesílatele. Právě odesílatel je povinen zajistil zboží potřebným způsobem proti všem nebezpečím silniční dopravy, neboť on má k dispozici odborné znalosti, nikoliv dopravce. Odesílatel má proto odpovědnost i za bezpečné uložení a upevnění zboží proti otřesům a skluzům během jízdy, a to i za jízdy zvýšenou rychlostí. Odesílatel proto musí zboží naložit tak, aby bylo schopné dopravy. Naopak dopravce má jasnou povinnost zkontrolovat přesnost údajů v nákladním listu, tj. zejména počet kusů. Jestliže má dopravce pochybnost o správnosti údajů, musí tyto své poznatky zaznamenat do příslušného nákladního listu.

Že jsou v případě škody nákladní list a údaje v něm uvedené důkazní listinou, je popsáno v článku 9.

Skoro neznámým faktem je, že odesílatel odpovídá za škodu, která vznikla na dopravcově přívěsu v důsledku vadného obalu.

Důležité je, aby si všichni zúčastnění na přepravě zboží uvědomili, že každý má nejen práva, ale i povinnosti. Určitě se vyplatí, včas se poradit s odborníky. Mezi nejzkušenější poradenské firmy se zaměřením na zprostředkování pojištění pro dopravce patří společnost EKONSERVIS-CZ s.r.o.

http://www.ekonservis.cz/poradenstvi/

http://www.ekonservis.cz/clanky/

http://www.ekonservis.cz/clanky/637-2/

 

Plnění EET bude kontrolováno

Podrobnosti

Kontrolu plnění povinností souvisejících s elektronickou evidencí tržeb budou provádět finanční a celní úřady.

Kontrolní orgány budou mít pravomoc provádět kontrolu také formou kontrolního nákupu.

Při ukládání pokut za správní delikty uvedené v zákoně o evidenci tržeb se jako procesní právní předpis uplatní správní řád. V případě ukládání pokut za přestupky uvedené v zákoně o evidenci tržeb se jako procesní právní předpis uplatňuje zákon o přestupcích.

Právnické a podnikající fyzické osoby, které se dopustí správního deliktu tím, že závažným způsobem ztíží nebo zmaří evidenci tržeb nebo jako osoba, která eviduje tržby, poruší povinnost zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě nebo vystavit zákazníkovi účtenku bude sankcionována dle ustanovení § 29. Za takovéto delikty muže být uložena pokuta až do výše 500 000 Kč. Pokud tyto osoby poruší povinnost umístit informační oznámení či zacházet s autentizačními údaji nebo certifikátem pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití, dopustí se správního deliktu, za který může být uložena pokuta do výše 50 000 Kč.

Výše pokuty bude stanovena na základě správní úvahy kontrolního orgánu a vždy bude odpovídat závažnosti porušení povinnosti. V krajním případě při opakovaném nebo závažném porušení zákona

může kontrolní orgán sáhnout k uzavření provozovny a pozastavení výkonu činnosti.

Ani drobní podnikatelé provozující bary, kavárny, pivnice, hospody, penziony a další stravovací a ubytovací zařízení se EET nevyhnou. Všem se určitě vyplatí řešit elektronickou evidenci tržeb pro jejich provoz včas.  

Uvedeným podnikatelům budou ke splnění EET určitě stačit jednoduché pokladní systémy typu chytré pokladny miniPOS.

https://www.minipos.cz/#/domu

https://www.minipos.cz/plneni-eet-bude-kontrolovano/

 

EET pro bary a kavárny

Podrobnosti

Ani majitelé barů, kaváren, cukráren a ostatních malých stravovacích zařízení se nemusí elektronické evidence tržeb obávat.

Přestože se EET od 1. prosince týká všech poskytovatelů stravovacích a ubytovacích zařízení, nemusí si drobní podnikatelé kupovat žádné složité a drahé registrační pokladny. Elektronická evidence tržeb po technické stránce potřebuje pouze speciální program, který je schopný zaslat a zpětně přijmout přes internet požadované datové zprávy ze serverů Finanční správy. Je jedno, zda zařízením, ve kterém bude program instalován, bude registrační pokladna, počítač či tablet nebo pouze chytrý telefon. V žádném případě neplatí, že provozovatelé malých barů, kaváren cukráren a podobných zařízení musí kvůli EET nakoupit drahé a složité registrační pokladny. Většina podnikatelů již některé z uvedených zařízení vlastní, a tak pro ně nebude zavedení EET nijak finančně náročné.

Pokud si majitelé barů a kaváren nejsou jisti, jaké zařízení jim dostačuje nebo jaké zařízení si musí pořídit, je nejvhodnější se poradit s odborníky.

Jedním z nejjednodušších a nejlevnějších řešení je „chytrá pokladna miniPOS“. Tvůrci tohoto software ochotně poradí s instalací programu na stávající zařízení nebo doporučí a dodají vhodné zařízení pro konkrétní provozovnu. Samozřejmostí je zajištění technické podpory.

http://www.minipos.cz/#/podpora

https://www.minipos.cz/eet-pro-bary-a-kavarny/

 

   
   
   
Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!

Levné ubytování Praha

Levná ubytovna a penzion Praha. Ubytování od 130 Kč

Azyl pro Milence Praha

Luxusní azyl pro milence v centru Prahy 8.

Dárek pro Inženýra

Linux tričko, nerd tričko, cool tričko, IT tričko, Geek tričko.

Webové stránky Beroun

Výroba kvalitních web stránek u Berouna.