26 items tagged "marketing"

Výsledky 1 - 20 z 26

Nastartujte svůj pracovní tým

Tembuilding – programy týmové spolupráce jsou spolehlivým nástrojem pro zlepšení komunikace a týmové spolupráce, pročištění atmosféry a rozhýbání zaměstnanců k vyšší produktivitě.

Tembuilding je obecný výraz pro různé aktivity, které slouží ke zlepšení vztahů v týmu. Jedná se o jeden ze základů rozvoje organizace. Cílem teambuildingu nejčastěji bývá: stmelení kolektivu a budování týmu, zvýšení motivace, osvěžení atmosféry na pracovišti, posílení vzájemné důvěry, prohloubení vztahů, zdůraznění firemních hodnot a posílení loajality. Správný teambuilding by měl být pro zaměstnance zábavou, oslavou společných zážitků i odměnou.

Studenti jsou ve většině vzdělávacích institucí vedeni k samostatnosti a k tomu, aby individuálně dosáhli úspěchu. Cílem většiny firem je vybudovat tým pracovníků, který individuálním schopnostem jednotlivců a dokonalé týmové spolupráci rychleji dosáhne vytyčených cílů. 

Důležitou součástí teambuildingu je zábava a uvolněná atmosféra. Tembuilding by měl být pro zaměstnance odměnou, ze které si odnesou spoustu příjemných zážitků a ne nutnou povinností, kterou musí projít na příkaz vedení firmy.

Aby teambuilding splnil očekávání, měl by být realizován zkušenou agenturou. Mezi firmy mající bohaté zkušenosti s pořádáním firemních a teambuildingových akcí patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Pracovníci agentury ANERI navrhují a připravují teambuilding individuálně podle specifického zadání a potřeb klientů.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/firemni-akce/team-building-a-spirit/

http://aneri.cz/cs/aktualne/nastartujte-svuj-pracovni-tym/

http://aneri.cz/cs/aktualne/

 

Význam SWOT analýzy

Součástí každého podnikání je důležité mít přehled, jak na tom firma v danou dobu je, jakou naději na úspěch má připravovaný projekt, případně jakým směrem by se firma ve své činnosti měla ubírat. Řešením je provedení SWOT analýzy.

SWOT analýza je základním marketingovým nástrojem, pomocí kterého lze včas identifikovat možné příležitosti a hrozby, umožňuje včas realizovat strategická rozhodnutí a je důležitým podkladem pro další vývoj firmy či projektu.

SWOT je zkratka anglických slov Strengths (Silné stránky) = S, Weaknesses (Slabé stránky) = W, Opportunities (Příležitosti) = O,Threats (Hrozby) = T.

Vnitřní prostředí identifikuje silné a slabé stránky, které firma sama může ovlivnit. Vnější prostředí identifikuje příležitosti a hrozby, které firma nemůže ovlivnit. Správně sestavená SWOT analýza je důležitým nástrojem, který firmě umožňuje a usnadňuje strategická rozhodnutí. Aby měla SWOT analýza očekávaný význam, musí být odpovědně sestavena a využita pro následná marketingová rozhodnutí.

Pro firmy je výhodné, pokud si nechají zpracovat SWOT analýzu u nezávislé marketingové agentury, která má bohaté zkušenosti a není ovlivněna profesní slepotou. Mezi firmy s mnohaletými zkušenostmi v oblasti marketingového poradenství a analýz patří například společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://aneri.cz/cs/aktualne/vyznam-swot-analyzy/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/marketingovy-plan/

http://www.aneri.cz/cs/marketing/marketingove-pruzkumy

Nezapomínejte na stávající klienty

Každá firma potřebuje zákazníky, kteří od ní nakupují nabízené produkty či služby. Základem jsou kvalitní výrobky či služby za odpovídající ceny.

Současný trh se velice rychle rozvíjí a výrobci nabízí díky novým možnostem a novým technologiím stále nové či modernizované výrobky nebo produkty za výhodnější ceny. Stále ale platí, že každý kdo něco nabízí, potřebuje zákazníky, kteří si nabízené produkty koupí a přinesou tak peníze na chod a další rozvoj firmy. Mnohé firmy vynakládají nemalé prostředky do marketingu a reklamy se zaměřením na hledání nových zákazníků. Při své honbě za novými klienty však zapomínají na své odběratele současné.

Je důležité si uvědomit, že finančně náročnější a mnohem pracnější je získání nového zákazníka než opakování zakázek pro stávající klienty. Abychom si zákazníky udrželi, je nutné s nimi neustále pracovat a budovat užší vztah. To neznamená, že takovému zákazníkovi stačí poslat dárek k vánocům a jednou ročně zavolat, zda od nás něco nepotřebuje.

Marketingová činnost zaměřená na stávající klienty má svá specifika a vyžaduje soustavnou a koordinovanou činnost. Základem je získání informací o klientovi a jeho potřebách a požadavcích, evidence těchto údajů a efektivní práce se získanými informacemi.    

Marketing je neustále se rozvíjející proces. Pro firmu zabývající se vlastní činností je neefektivní neustále sledovat veškeré novinky a trendy v oblasti marketingu. Určitě je výhodnější využít zkušeností profesionálů. Jednou ze zkušených marketingových agentur s dlouholetou praxí, zkušenostmi z praxe a referencemi je společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/poradenstvi-a-konzultacni-cinnost/marketingove-poradenstvi/

http://aneri.cz/cs/aktualne/

http://aneri.cz/cs/aktualne/nezapominejte-na-stavajici-klienty/

 

Levně řešený marketing menších firem

Marketing můžeme definovat různými způsoby. Jedna z definic říká, že marketing je filozofií úspěšného podnikání, kde základem úspěchu je spokojený zákazník.

Z této definice je zřejmé, že každá firma při své činnosti musí marketing nějakým způsobem řešit a úspěch firmy tak na marketingu záleží.

Řada převážně menších firem vzhledem ke svému obchodnímu modelu nemůže mít zejména z finančních důvodů vlastní marketingové oddělení. Pro mnohé firmy není efektivní ani samostatný marketingový manager. Samotný marketingový pracovník nemůže být schopen svými silami obsáhnout širokou škálu marketingových aktivit. Samotný marketingový pracovník tak musí jednotlivé služby objednávat a nakupovat u specialistů. Firmě tak vznikají dvojí náklady. Firma hradí jednotlivé marketingové služby a navíc platí ještě samotného marketingového pracovníka (mzdové náklady, kancelář, telefony, auto, apod.).

Řešením marketingu bez kompromisů a za odpovídající finanční náklady je outsourcing marketingu. Firma tak získá celý tým marketingových odborníků a může ihned využít jejich know-how získané dlouholetou praxí ve všech oblastech marketingu. 

Externí marketingová firma má znalostní náskok v oboru a vyšší dostupnost informačních zdrojů. Velkou výhodou jsou zkušenosti s řešením obdobných problémů jiných firem. Na rozdíl od vlastního marketingového pracovníka externí marketingový partner nemá dovolenou a je k dispozici dle potřeb zákazníka.

Jestliže se firma rozhodne řešit marketing externě, může se při výběru řídit historií a referencemi marketingové agentury. Mezi zkušené marketingové firmy určitě patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce, která se v oblasti marketingu úspěšně pohybuje již od roku 1990.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/externi-marketing/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/levne-reseny-marketing-mensich-firem/

 

Proč je důležitá firemní identita?

Firemní identita je souborem pravidel, která určují vnější vystupování firmy k zákazníkům i vnitrofiremní vztahy mezi zaměstnanci.

Firemní identita je důležitým nástrojem při budování silné a známé značky. Firemní identita představuje styl, kulturu, principy a tradice, kterými se firma prezentuje vůči svému okolí a vůči zákazníkům.

Základními prvky firemní identity je firemní design, komunikace, kultura a firemní image.

Díky jednotnému vizuálnímu stylu je firma lehce identifikována a odlišuje se od ostatních firem. Graficky zpracovaná vizuální tvář firmy je definována grafickým manuálem, který přesně určuje podobu a užití firemního loga, užívání firemních barev a podobu veškerých vizuálních prezentací firmy.

Firemní komunikace zahrnuje veškeré komunikační prostředky s vnějším prostředím i uvnitř firmy. Cílem firemní komunikace je adekvátní oslovení jednotlivých cílových skupin takovým způsobem, aby byly budovány pozitivní postoje okolí i zaměstnanců k firmě.

Celkový charakter firmy a vystupování jejich pracovníků vůči okolí určuje firemní kultura.

Dodržování kvalitních pravidel firemní identity je základem budování pozitivního image firmy.

Při vytváření firemní identity je velice důležité mít dobře připravenou koncepci. Tato koncepce musí vycházet ze skutečných potřeb firmy a její filozofie. Nesmí se stát, že z pohledu veřejnosti není v souladu to, jak firma vypadá a co o sobě říká.

Vytvořit firemní identitu, která přesně vystihuje podstatu firmy, a stanovit jasná pravidla je složitý proces. Určitě se vyplatí využít služeb profesionálů. Mezi firmy s mnohaletými zkušenostmi v oblasti marketingového poradenství a tvorby firemní identity patří například společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/poradenstvi-a-konzultacni-cinnost/firemni-identita/

http://www.aneri.cz/cs/poradenstvi-a-konzultacni-cinnost

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/proc-je-dulezita-firemni-identita?/

 

Sponzoring jako součást marketingové strategie

Sponzoring je poskytnutí finančního prostředku nebo nefinanční podpory převážně neziskové organizaci nebo na neziskovou akci.

Sponzorství není reklama, ale jedná se o smluvní vztah, kdy sponzor poskytuje dar a požaduje protislužbu – prezentaci značky nebo produktu. Sponzorovaná událost vyvolává zájem veřejnosti a médií. Výsledná publicita je součástí marketingové strategie při budování pozice značky ve společnosti.

Dobře organizovaný sponzoring přináší firmě poskytující sponzorský dar řadu marketingových výhod.

Působí na emoce, zvyšuje loajalitu zákazníků a zvyšuje celkovou účinnost všech komunikačních prostředků. Na rozdíl od reklamy je sponzoring veřejností vnímán pozitivněji. Obraz firmy u veřejnosti je vnímán podle toho, jakou oblast společenského života sponzoruje.

Mezi základní výhody sponzorství patří: zlepšování image firmy, příležitost oslovit vybranou cílovou skupinu potenciálních zákazníků, příležitost k setkání s obchodními partnery z obchodní branže a budování loajality ke značce.

Aby se ze sponzoringu nestalo neúčinné rozhazování finančních prostředků, je důležité správně zvolit podporovanou organizaci nebo akci a smluvně dojednat nejvhodnější podmínky sponzoringu. Tak jako v ostatních oblastech marketingu je vhodné se poradit s odborníky. Společnosti, které chtějí sponzorské prostředky vynakládat efektivně, se můžou poradit u pracovníků marketingové agentury ANERI s.r.o. v Liberci. Společnost ANERI poskytuje marketingové služby již déle než čtvrt století a i v oblasti sponzorství pomůže zájemcům definovat nejdůležitější otázky, na které by se firma měla před poskytnutím sponzorského daru zaměřit.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/public-relations/ 

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/sponzoring-jako-soucast-marketingove-strategie/

Vánoční firemní večírek

Z pohledu zaměstnavatelů a majitelů firem by měl být firemní večírek jedinečnou příležitostí jak upevnit loajalitu svých zaměstnanců. Večírek je účinným prostředkem, jak poděkovat zaměstnancům za předchozí období a jak je motivovat k další práci.

Firemní večírek je vždy levnější a většinou účinnější než rozdání odměn nebo třináctých platů. U většiny zaměstnanců navíc navozuje pocit závaznosti.

Účast na večírku by neměla být povinná. Ne všichni lidé jsou zrovna společenští, někdo může řešit osobní problémy či zrovna nesežene hlídání k malým dětem. Pokud je účast povinná, můžou zaměstnanci získat pocit podřízenosti.

Vánoční večírek by neměl být teambuildingem. Účelem večírku není posuzování schopností vedoucích pracovníků ani podrobná prezentace dosažených či nesplněných cílů. Vánoční večírek by měl mít uvolněnou atmosféru. Samozřejmostí je krátké poděkování vedení firmy zaměstnancům za jejich celoroční práci, dobré jídlo a příjemný zábavný program a uvolněná zábava.

Zvýšení účinnosti večírku jako loajalizační akce lze dosáhnout tím, že jsou zaměstnanci pozváni i se svými partnery. Firemní večírek je jedinečnou příležitostí, jak zvýšit loajalitu celých rodin zaměstnanců a budovat dobré jméno firmy.

Při pořádání večírku se nevyplatí extrémně šetřit. Pozvat pouze některé zaměstnance je opravdu velice netaktní a s budováním loajality takováto akce nemá nic společného. Nevhodné je také limitovat hosty v konzumaci či určit dobu, po kterou platí zaměstnavatel a od kdy už „jede každý na své triko“.

V případě, že chce zaměstnavatel šetřit, může zvolit levnější zábavný program či vybrat levnější prostory. Než si uříznout ostudu, je lepší sezvat zaměstnance v prostorách firmy a uspořádat jednoduchou oslavu se studeným občerstvením.

Pokud se vedení firmy rozhodne uspořádat pro své zaměstnance vánoční večírek, na který budou všichni vzpomínat a který splní očekávání jak zaměstnanců, tak i managementu, je vhodné svěřit takovouto organizaci profesionální agentuře. Mezi nejzkušenější agentury zajišťující firemní akce a vánoční večírky patří marketingová společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/firemni-akce/firemni-akce-pro-zamestnance

http://www.aneri.cz/cs/aktualne  

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/vanocni-firemni-vecirek

 

Marketing realizovaný podle plánu je nejefektivnější

Marketing realizovaný podle předem stanoveného plánu je efektivnější a finančně méně nákladný oproti náhodně realizovaným marketingovým aktivitám.

Řada majitelů a vedoucích pracovníků malých firem žije v domnění, že marketingový plán je dobrý pouze pro velké společnosti a pro malé firmy není potřebný. Důležité je si uvědomit, že marketing řeší každá firma včetně drobného živnostníka. Každý porovnává své produkty s konkurencí, volí optimální cenu a nabízí své služby a produkty zákazníkům.

Sestavní marketingového plánu potřebuje svůj čas a základní znalosti. Ideálním termínem na sestavení marketingového plánu na následující rok je listopad. Lze již z větší části vyhodnotit současný rok a plán je připraven dostatečně brzy, aby mohl být realizován od začátku ledna.

Důležité je, aby roční marketingový plán korespondoval s dlouhodobou strategií firmy a aby cíle stanovené na následující rok byly reálné. Je také důležité, aby stanovený cíl byl konkrétní a měřitelný, aby jej bylo možné vyhodnotit.

Před vypracováním ročního marketingového plánu je důležité zpracovat alespoň základní analýzu současného stavu. Stačí si zodpovědět následující základní otázky: Kdo jsou vaši zákazníci? Které produkty z vašeho sortimentu jsou úspěšné a které ne? Jaké jsou vaše prodejní výsledky a trendy?

Při svých analýzách najděte své výhody, které vás odlišují od konkurence.

Samotný marketingový plán musí obsahovat konkrétní marketingové úkony v daném časovém harmonogramu. Součástí plánu musí být i vyhodnocování jednotlivých měřitelných marketingových aktivit.

Je samozřejmé, že marketingový plán musí odpovídat rozpočtu firmy určeného na marketing. Proto i stanovené cíle musí být reálné vzhledem k rozpočtu na marketing.

Přestože marketingový plán nemusí být žádným složitým dokumentem, jeho sestavení má určité zákonitosti a požadavky. Pokud sestavuje marketingový plán pracovník, který nemá potřebné marketingové znalosti a zkušenosti, měl by se určitě poradit u odborníků. Mezi zkušené marketingové společnosti s mnohaletými zkušenostmi nabízející marketingové poradenství nejen při sestavování marketingového plánu patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/marketingovy-plan/

http://aneri.cz/cs/aktualne/

http://aneri.cz/cs/aktualne/marketing-realizovany-podle-planu-je-nejefektivnejsi/

 

Spokojený zaměstnanec

Každému je jasné, že relativně spokojený zaměstnanec, který důvěřuje vedení firmy, pracuje uvolněněji, rychleji a spolehlivěji. Aby byli zaměstnanci spokojení, je důležité ve firmě budovat dobré mezilidské vztahy.

Každý podnikatel by měl vědět, že pokud chce vést úspěšnou firmu, měl by zaměstnávat spokojené zaměstnance. Základem je určitě odpovídající plat a pohoda v pracovním kolektivu. Lidé musí umět mezi sebou komunikovat, a to nejen o pracovních záležitostech. Aby si k sobě našli zaměstnanci cestu, je vhodné uspořádat firemní akci. Tato akce by se neměla konat ve firemních prostorech a klidně se může uskutečnit až pop pracovní době.  Neformální atmosféra a příjemné prostředí mimo pracoviště usnadňují vzájemnou komunikaci.

Společná firemní akce pro všechny zaměstnance je navíc jedinečnou příležitostí, při které vedení firmy může pracovníky seznámit s plány a cíli firmy. Odborníci na mezilidské vztahy se shodují, že zaměstnanci si cení informací o firmě a o jejích cílech. Informovaní pracovníci vědí, co a hlavně proč dělají, cítí se součástí firmy a týmu a stávají se loajálními. Loajální zaměstnanec podává lepší výkony a na veřejnosti šíří dobré jméno firmy.

Aby firemní večírek splnil požadovaný účel a zaměstnanci se při něm nejen dobře najedli, ale i dobře bavili, je důležité vše předem naplánovat, připravit a zajistit. Určitě se vyplatí na uspořádání firemní akce využít služeb profesionální agentury, která má bohaté zkušenosti s realizací firemních akcí na míru a je tak zárukou úspěchu a nezapomenutelných zážitků. Odreagování od každodenního stereotypu, příjemný a nezapomenutelný zážitek je pro zaměstnance odměnou s vyšším účinkem než finanční dar.

Jednou z firem, které má bohaté zkušenosti s pořádáním firemních akcí na míru je společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Zkušení pracovníci této společnosti pomohou s výběrem ideálního prostředí, připraví program na míru, zajistí občerstvení a postarají se o to, aby se všichni hosté v průběhu firemního dne cítili příjemně a aby si z takovéhoto setkání odnesli nezapomenutelné zážitky.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/firemni-akce/firemni-akce-pro-zamestnance

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/spokojeny-zamestnanec/

 

Direct mailing

Adresná distribuce listovních zásilek – direct mailing je stále jedním ze základních a nejúčinnějších nástrojů marketingu.

Může se zdát, že v době internetu, e-mailů a sociálních sítí bude rozesílání listovních zásilek ztrácet na svém významu. Direct mailing se ale stále řadí mezi nejefektivnější marketingové nástroje.

Účinnost direct mailingových kampaní ovlivňuje několik základních aspektů. Jedním z nejdůležitějších prvků zaručující úspěch kampaně je kvalitní adresář. Správná volba cílové skupiny a kvalitní adresář zajistí doručení zásilky přímo konkrétnímu člověku, pro kterého je nabídka určena. Důležitá je také personifikace a oslovení adresáta. Pokud je zásilka adresována na konkrétní jméno, nestane se, že by ji adresát neotevřel.

Aby si adresát zásilku opravdu prohlédl, musí jej na první pohled zaujmout. Atraktivita a způsob zpracování nabídky je dalším velice důležitým aspektem.

Při realizaci direct mailingové kampaně nesmíme zapomenout na význam správného načasování. Sebelepší kampaň realizovaná v nevhodnou domu se míjí účinkem.

Velkou výhodou direct marketingu je možnost kvalitního vyhodnocení jednotlivých kampaní a snadnější tvorba zpětné vazby. 

Jak nejlépe a nejefektivněji naplánovat a realizovat direct mailingovou kampaň nejlépe poradí pracovníci zkušené direct mailingové firmy. Mezi nejzkušenější společnosti zabývajícími se direct marketingem patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce. Společnost ANERI navíc poradí či pomůže s celkovou marketingovou koncepcí a PR firmy.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/direct-marketing/

 

Máme se chovat ke všem zákazníkům stejně?

Říká se: náš zákazník – náš pán, a tak bychom se ke všem zákazníkům měli chovat stejně bez ohledu na to, jací zákazníci to jsou a jak moc u nás nakupují. Je správné se řídit tímto doporučením?

Přistupovat se stejným úsilím a vervou ke všem zákazníkům se určitě nevyplácí. Jednotliví zákazníci se od sebe liší - jakým způsobem nakupují a kolik peněz za nabízené produkty a služby utrácí.

Zákazníky lze většinou rozdělit do tří skupin. Do první skupiny patří takzvaní VIP klienti. Jedná se o zákazníky, kteří u nás nakupují pravidelně a ve velkém objemu. Přestože takovýto klient může mít nadstandardní požadavky, dokáže jejich splnění ocenit. Těchto VIP zákazníků nebývá mnoho. Jedná se převážně o milé lidi, se kterými je radost spolupracovat. Tito zákazníci nehledají neustále levnější konkurenci, se spoluprací s námi jsou spokojeni a platí včas. Spolupráce s těmito klienty přináší pravidelné a významné zisky. Tito zákazníci si určitě zaslouží nadstandardní přístup a pozornost.

Do druhé skupiny patří klienti takzvaně standardní dobří zákazníci. Jedná se o početnou skupinu zákazníků, kteří se k nám vrací a nakupují od nás. Neustále však sledují zajímavé nabídky od konkurence a neváhají změnit dodavatele. U některých zákazníků této skupiny se určitě vyplatí nabídnout nadstandardní služby a přístup a postupně je zařadit do skupiny VIP zákazníků.       

Do třetí skupiny patří zákazníci, kteří nedokážou ocenit hodnotu nabízených produktů a neustále smlouvají o cenách a uzavírají minimum obchodů. Jedná se většinou o velké množství zákazníků, jejichž přínos pro podnikání je velice malý. 

Pokud si své zákazníky rozdělíme do takovýchto skupin, určitě se nebudeme chovat ke všem stejně. Pokud VIP zákazníkům budeme věnovat nadstandardní péči a více energie, určitě se nám to po finanční stránce vyplatí. Zákazníkům z druhé skupiny je dobré poskytovat standardní dobrou službu a občas je motivovat a zkusit je dostat mezi VIP klienty.

Zákazníky ze třetí skupiny nelze také odrazovat od nákupu u nás. Také těmto klientům poskytneme základní čas. Někteří sami vycítí, že nejsou připraveni na spolupráci s námi a sami odejdou a někteří se postupně dostanou do druhé skupiny našich zákazníků.

Pro firmu zabývající se vlastní činností je neefektivní neustále sledovat novinky v oblasti marketingu a v přístupu ke svým klientům. Určitě je výhodnější využít zkušeností profesionálů. Jednou ze zkušených marketingových agentur s dlouholetou praxí, zkušenostmi z praxe a referencemi je určitě společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketingova-poradna-on-line-a-zdarma/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/mame-se-chovat-ke-vsem-zakaznikum-stejne?/

 

Loajální zaměstnanci

Loajální zaměstnanci jsou jedním z předpokladů úspěšné firmy. Loajalita pracovníka vůči firmě závisí do značné míry na tom, jak s nimi organizace a její manažeři jednají.

Mezi největší aktiva firmy patří oddanost a věrnost zaměstnanců. Marketingové průzkumy, které se zabývaly vlivem loajality zaměstnanců na hospodářské výsledky firmy, došly k závěru, že loajalita zaměstnanců je jedním ze základů, při budování úspěšné firmy. Je důležité si uvědomit, že loajální zaměstnanec cítí sounáležitost s firmou a ostatními spolupracovníky, je v práci poctivý a jeho pracovní nasazení je vyšší. Loajální pracovník se cítí součástí firmy a nikdy nepoškodí její zájmy.

Loajalitu zaměstnanců nejvíce ovlivňuje chování manažerů. Odpovědný manažer musí být pro zaměstnance příkladem, musí dodržovat zásady firemních hodnot a musí se zaměstnanci komunikovat. Zejména otevřená a srozumitelná komunikace je základním prostředkem při budování loajality zaměstnanců. Zaměstnanci firmy by měli být informováni o záměrech a strategii firmy. Manažeři by měli být ochotni se zaměstnanci diskutovat o jejich problémech a umět naslouchat jejich připomínkám a názorům.

Zaměstnanci firmy mají různé vlastnosti a různé chování. Někteří mají vrozený respekt k autoritám, ale řada pracovníků takovouto vlastností nedisponuje. Firma ale potřebuje loajalitu všech zaměstnanců. Proto je na místě, aby vedení firmy všechny zaměstnance vhodně motivovalo a tak podpořilo jejich loajalitu.

Jak budovat loajalitu zaměstnanců, jak s nimi komunikovat a jaké marketingové aktivity podpoří vztah zaměstnanců k firmě, poradí odborníci marketingových firem. Jednou z velmi zkušených marketingových agentur s dlouholetou praxí, bohatými zkušenostmi a referencemi je určitě společnost ANERI s.r.o. z Liberce

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/

Význam veletrhů z marketingového hlediska

Hlavním účelem prezentace na veletrhu či výstavě už není pouze uzavírání obchodů, ale zejména prezentace firmy, budování image a PR a sledování konkurence.

Díky neustále se rozvíjejícímu mezinárodnímu obchodu stále více českých firem prezentuje své výrobky a svou firmu nejen na tuzemských veletrzích, ale i na prestižních veletrzích v Evropě.  Účastnit se každého významnějšího veletrhu ve svém oboru je asi pro téměř všechny firmy nemyslitelné (jak z finančních tak z kapacitních důvodů). Proto je velmi důležité zjistit maximální množství informací o jednotlivých veletrzích. Ze široké nabídky konaných akcí je nutné dobře zvolit ty, na kterých se firma bude prezentovat svým stánkem a akce, které zástupci firmy navštíví pouze jako návštěvníci.

S výběrem vhodného veletrhu a s přípravou účasti na něm je důležité začít s dostatečně velkým předstihem.  Velké množství informací o veletrhu a kvalitní příprava prezentace na veletrh zajistí nejen maximální marketingový a obchodní efekt, ale i sníží náklady za účast na veletrhu.  Existuje i řada možností, jak snížit náklady na expozici na zahraničním veletrhu. V létě 2016 bude vyhlášen dotační program Marketing, který je součástí operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK). Prostřednictvím tohoto programu bude možné čerpat finance na zajištění účasti na zahraničním veletrhu.

Další možností, jak snížit náklady za prezentaci na zahraničním veletrhu je spojení více firem v jednom prezentačním stánku a tím rozdělení nákladů na prezentaci mezi více subjektů.

Některých výstav či veletrhů se účastní i jednotlivé okresní, resp. krajské hospodářské komory a jejich prostřednictvím lze prezentovat svou nabídku.

Mezi základní přednosti účasti na veletrhu patří: získání přehledu o trhu, přímé místo střetu nabídek a poptávek, ideální místo na prezentaci novinek, možnost osobní komunikace, budování vlastní identity a PR.

Vzhledem ke složitosti veletržního marketingu se určitě vyplatí poradit se s odbornou marketingovou agenturou, která má zkušenosti s přípravou a realizací veletržních expozic i se získáváním financí z dotačních programů. Odborné poradenství nebo i přípravu a realizaci veletržní expozice zajistí například marketingová společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/vystavy-a-prezentace/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/vyznam-veletrhu-z-marketingoveho-hlediska/

 

Marketingový výzkum

Získávání informací o obchodním trhu, zákaznících, konkurenci, rizicích a tržních příležitostech zajišťuje marketingový výzkum. Bez informací získaných marketingovým výzkumem nelze zpracovat kvalitní firemní strategii a marketingový plán.

Díky marketingovému výzkumu poznáme svého zákazníka. Jsme schopni nabídnout produkty, o které je zájem. Dokážeme stanovit optimální ceny našich produktů a služeb. Komunikujeme mnohem efektivněji a ověřujeme si, zda naše prodejní kanály fungují.

Marketingový výzkum usměrňuje naše rozhodování a my jsme schopni budovat silnou a atraktivní značku.

U spotřebitelského marketingového výzkumu zjišťujeme potřeby zákazníků. Jak uspokojují své požadavky, jak nakupují, jak nahlíží na naše a konkurenční produkty.

Nabízený produkt posuzujeme z hlediska odezvy zákazníků – jak produkt vnímají, jaké mají očekávání a jak bude námi nabízený produkt užíván.

Pro tvorbu naší cenové strategie je důležitý průzkum zaměřený na ceny našich a konkurenčních výrobků. Zjišťujeme, jak je vnímána cena našich výrobků, zda odpovídá představám našich zákazníků a posuzujeme jejich reakce na případné cenové výkyvy našeho zboží. Cenu porovnáváme také s konkurenčními cenami srovnatelných produktů.  

Přímý marketing

Přímý marketing neboli direct marketing je marketingová komunikace využívající přímého kontaktu mezi zadavatelem a adresátem.

U všech forem direct marketingu (direct mailing, direct e-mailing, telemarketing) je velice důležitá práce s databázemi. K dosažení maximální účinnosti jednotlivých kampaní je potřeba kvalitní a obsáhlá databáze potenciálních zákazníků s maximálním množstvím firemních údajů.

Mezi nejúčinnější formy direct marketingu stále patří direct mailing – adresné rozesílání zásilek.

Účinnost direct mailingové kampaně je přímo závislá na kvalitě a výběru databáze oslovovaných adresátů, na atraktivitě rozesílaných informací a na způsobu oslovení a komunikace s adresátem.

Proč je účinnost adresného rozesílání reklamních informací tak vysoká? Každý určitě otevře obálku, na které je jeho jméno. Každý se podívá na obsah a prohlídne si sdělení, který je určeno právě pro něj a je z jeho oboru. Vhodnou formou sdělení, nevšedním oslovením příjemce a sestavení sdělení tak, aby bylo v souladu s očekáváním příjemce, určitě účinnost kampaně výrazně zvýší.

Budujte dobrou pověst firmy

Public relations (PR) buduje vztah firmy s veřejností. Dobrá pověst firmy v dnešní době patří mezi nejcennější aktiva každé společnosti.

Dobrou reputaci firmy či značky je nutno neustále budovat a chránit. Dobrá pověst získává loajalitu zákazníků i zaměstnanců a poskytuje i ochranu v době krizí. Dobré jméno společnosti a značky je nutno vytvářet systematickou komunikací se všemi cílovými skupinami. Kvalitní PR vyžaduje jasně definovanou strategii a profesionální postupy.

Při budování povědomí o značce nelze spoléhat pouze na reklamu. Vztah ke značce se formuje z mnoha dojmů, postřehů, zkušeností doporučení a podobně. Se zákazníky je nutné komunikovat.

Velké množství lidí lze oslovit prostřednictvím médií. Jedním z nejdůležitějších prvků PR je dobře zvládnutá komunikace s médii. Tak jako média mohou při budování PR významně pomoci, mohou při nezvládnuté komunikaci zasadit firmě tvrdou ránu.    

SEO optimalizace

Návštěvnost a atraktivitu webových stránek lze zvýšit pomocí SEO praktik. Jedná se o soubor metod, kterými lze zvyšovat návštěvnost vlastního webu z přirozených výsledků vyhledávání internetových vyhledávačů Google, Seznam apod.

SEO optimalizace pro vyhledávače jsou souhrnem dílčích technik, mezi které patří zejména: optimalizace zdrojového kódu, optimalizace textů webových stránek, volba klíčových slov, provázanost obsahu webu, registrace do katalogů a budování zpětných odkazů.

Prvním krokem SEO optimalizace by měla být detailní analýza současného stavu webové prezentace a její SEO optimalizace. Analýza odhalí jak použitelnost stránek z hlediska návštěvníka, tak přístupnost z hlediska vyhodnocování robotů a internetových vyhledávačů.

Outsourcing marketingu

Marketing je nedílnou součástí každého podnikání. I ti podnikatelé, kteří si myslí, že marketing nepotřebují, se bez něj neobejdou.

Marketing je proces zaměřený na uspokojování potřeb zákazníka a proto marketing musí řešit každý podnikatel. I samotný živnostník při poskytování svých služeb či nabízení svých výrobků se řídí poptávkou a potřebami svých zákazníků, sleduje okolní trh, upravuje ceny svých služeb a produktů, plánuje a přijímá důležitá rozhodnutí.

Marketing je velice složitý proces, který ovlivňuje chod celé firmy.

Řada menších firem si z finančních důvodů nemůže dovolit vlastní marketingové oddělení s týmem odborníků na jednotlivé marketingové oblasti. Pro firmy není ani řešením, pokud mají na marketing pouze jednoho pracovníka, který by měl sám obsáhnout tak širokou oblast, jako je marketing. Aby samotný pracovník své úkoly zvládl, musí nakupovat jednotlivé služby od specializovaných marketingových firem. Firma tak má náklady na svého marketingového pracovníka (mzda, kancelář, telefon, auto apod.) a další náklady za nákup jednotlivých marketingových služeb. Pro takovéto firmy je mnohem výhodnější outsourcing marketingu než jeden vlastní marketingový pracovník.

Outsourcingem marketingu firma získává celý tým marketingových specialistů a odborníků s praxí leckdy za cenu nižší než náklady za vlastního zaměstnance. Outsourcing marketingu přináší firmám celou řadu výhod. Firma má k dispozici marketingové oddělení celoročně (bez dovolených či nemocí), získává know-how profesionální marketingové firmy a kontakty na dodavatele souvisejících služeb za zvýhodněné ceny. Externí marketingová firma má znalostní náskok a řešením srovnatelných problémů u jiných firem i praktické zkušenosti. Navrhovaná marketingová řešení nejsou ovlivňována profesní slepotou a díky bohatým zkušenostem mívají vysokou efektivitu.

Při výběru vhodné externí marketingové firmy je vhodné si stanovit některá kritéria, která by měla marketingová firma splňovat. Mezi takováto kritéria by mělo být zahrnuto: historie, zkušenosti, reference, členství v profesních sdruženích, dosažená ocenění v oboru apod.

Mezi zkušené marketingové agentury s mnoha lety praxe, zkušenostmi s implementací navržených řešení přímo do praxe, úspěchy a referencemi patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/externi-marketing/

 

Firemní večírek pro zaměstnance

Období konce roku je ideální příležitostí k bilancování a k příjemnému setkání. Firemní večírek pořádaný pro zaměstnance se v tomto období stává ve většině firem již tradicí.

Budování dobrých vztahů ve firmě a mít loajální zaměstnance by mělo být jedním z cílů vedení každé firmy. Neformální setkání všech zaměstnanců na konci roku je vhodnou příležitostí jak všem poděkovat za odvedenou práci v uplynulém roce a informovat je o plánech do budoucna.

Odborníci na mezilidské vztahy se shodují, že zaměstnanci si cení informací o firmě a o jejích cílech. Informovaní pracovníci vědí, co a hlavně proč dělají, cítí se součástí firmy a týmu a stávají se loajálními. Loajální zaměstnanec podává lepší výkony a na veřejnosti šíří dobré jméno firmy.

U firem s větším množstvím zaměstnanců a firem s více pobočkami je firemní setkání jedinečnou příležitostí, kde se mohou všichni zaměstnanci setkat a seznámit.

Pokud je firemní akce obohacena o skupinové soutěže, zaměstnavateli se ukáží vůdčí osobnosti a lidé se naučí spolupracovat v týmu.

Firemní setkání je jedním z důležitých způsobu komunikace mezi vedením firmy a zaměstnanci a mělo by být součástí marketingových aktivit firmy. Neformální atmosféra a příjemné prostředí mimo pracoviště usnadňují vzájemnou komunikaci.

Každá marketingová aktivita by měla mít co největší efekt a přínos pro firmu. Proto je vhodné na uspořádání firemní akce využít služeb profesionální agentury, která má bohaté zkušenosti s realizací firemních akcí na míru a je tak zárukou úspěchu a nezapomenutelných zážitků. 

Uvědomte si, že příjemný a nezapomenutelný zážitek a odreagování od každodenního stereotypu a stresu je pro zaměstnance odměnou s vyšším účinkem než finanční dar.

Mezi nejzkušenější společnosti zajišťující firemní akce patří marketingová společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/firemni-akce/firemni-akce-pro-zamestnance

 

Marketingový plán

Marketingový plán je jednoduchý dokument, který koordinuje veškeré marketingové aktivity firmy. Marketingový plán vychází ze současného stavu firmy a směřuje k dosažení plánovaných cílů.

Marketingový plán by měl být nedílnou součástí firemního plánování. Jasně definuje marketingové cíle a cestu k jejich dosažení. Marketingový plán eliminuje plýtvání peněz z investování do reklamy a propagace bez jasné strategie.

Základní struktura marketingového plánu by měla zahrnovat:

Celkové shrnutí – představení firmy, oblasti podnikání, vize a časové období, na které je plán připravován.

Situační analýzy – rozbor současného stavu firmy – SWOT analýza. Analýza vnějšího prostředí (ekonomické a politicko-právní faktory, konkurence).

Marketingový cíl – určení a definování cílů, kterých chceme za dané období dosáhnout. Cíle by měly být měřitelné a vyhodnotitelné.

Marketingová strategie – návrh konkrétních marketingových úkonů v daném časovém harmonogramu (marketingový mix). Průběžné vyhodnocování jednotlivých měřitelných marketingových aktivit. Vyhodnocení by mělo být prováděno také po určitých časových úsecích, tak aby bylo možno zkontrolovat, zda se průběžně blížíme ke konečnému marketingovému cíli.

Rozpočet – rozpočet na realizaci marketingového plánu by měl vycházet z rozpočtu firmy určeného na marketing. Rozpočet by měl také odpovídat cílům, kterých chceme dle marketingového plánu dosáhnout. 

Systém měření a kontroly – je vhodné, pokud je přímo v marketingovém plánu uvedeno, co, kdy, kdo a jak budeme měřit.

Marketingový plán by neměl být žádným složitým dokumentem. Jeho sestavení má však své zákonitosti a požadavky. Pokud sestavuje marketingový plán pracovník, který nemá potřebné marketingové znalosti a zkušenosti, měl by se určitě poradit u odborníků. Mezi zkušené marketingové společnosti s mnohaletými zkušenostmi nabízející marketingové poradenství nejen při sestavování marketingového plánu patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/marketingovy-plan/     

EasyTagCloud v2.4 Free
   
   
   
Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!

Levné ubytování Praha

Levná ubytovna a penzion Praha. Ubytování od 130 Kč

Azyl pro Milence Praha

Luxusní azyl pro milence v centru Prahy 8.

Dárek pro Inženýra

Linux tričko, nerd tričko, cool tričko, IT tričko, Geek tričko.

Webové stránky Beroun

Výroba kvalitních web stránek u Berouna.