Plnění EET bude kontrolováno

Podrobnosti

Kontrolu plnění povinností souvisejících s elektronickou evidencí tržeb budou provádět finanční a celní úřady.

Kontrolní orgány budou mít pravomoc provádět kontrolu také formou kontrolního nákupu.

Při ukládání pokut za správní delikty uvedené v zákoně o evidenci tržeb se jako procesní právní předpis uplatní správní řád. V případě ukládání pokut za přestupky uvedené v zákoně o evidenci tržeb se jako procesní právní předpis uplatňuje zákon o přestupcích.

Právnické a podnikající fyzické osoby, které se dopustí správního deliktu tím, že závažným způsobem ztíží nebo zmaří evidenci tržeb nebo jako osoba, která eviduje tržby, poruší povinnost zaslat datovou zprávou údaje o evidované tržbě nebo vystavit zákazníkovi účtenku bude sankcionována dle ustanovení § 29. Za takovéto delikty muže být uložena pokuta až do výše 500 000 Kč. Pokud tyto osoby poruší povinnost umístit informační oznámení či zacházet s autentizačními údaji nebo certifikátem pro evidenci tržeb tak, aby nemohlo dojít k jejich zneužití, dopustí se správního deliktu, za který může být uložena pokuta do výše 50 000 Kč.

Výše pokuty bude stanovena na základě správní úvahy kontrolního orgánu a vždy bude odpovídat závažnosti porušení povinnosti. V krajním případě při opakovaném nebo závažném porušení zákona

může kontrolní orgán sáhnout k uzavření provozovny a pozastavení výkonu činnosti.

Ani drobní podnikatelé provozující bary, kavárny, pivnice, hospody, penziony a další stravovací a ubytovací zařízení se EET nevyhnou. Všem se určitě vyplatí řešit elektronickou evidenci tržeb pro jejich provoz včas.  

Uvedeným podnikatelům budou ke splnění EET určitě stačit jednoduché pokladní systémy typu chytré pokladny miniPOS.

https://www.minipos.cz/#/domu

https://www.minipos.cz/plneni-eet-bude-kontrolovano/

 

Několik připomenutí k CMR pojištění

Podrobnosti

Dopravci, speditéři i odesilatelé zboží, myslete na to, že co je psáno, to je dáno. Uvědomte si, že v krizových okamžicích se každý snaží ze své odpovědnosti vyvázat a hodit vinu na někoho jiného.

Úmluva CMR v celkem 40 článcích reguluje silniční dopravu. Článek číslo1 specifikuje hlavní podmínku platnosti Úmluvy, tedy že místo převzetí a předání zboží leží na území různých států. Vždy se musí jednat o přepravu zboží za úplatu. Nevztahuje se na přepravu vozidel po vlastních kolech. Odpovědnost dopravce, který odpovídá za jednání svých zástupců a pracovníků, které na sjednanou činnost delegoval, reguluje článek 3. Článek 4 vysvětluje nutnost nákladního listu zejména v případě řešení škody. O mezinárodním nákladním listu, jeho obsahu a o údajích v něm detailně hovoří články 5 až 7. Absence údajů v nákladním listě, nebo jejich nepřesné údaje, pak znemožňují, nebo výrazně zpomalují vyplacení vzniklé škody. Článek 8 popisuje povinnosti odesílatele. Právě odesílatel je povinen zajistil zboží potřebným způsobem proti všem nebezpečím silniční dopravy, neboť on má k dispozici odborné znalosti, nikoliv dopravce. Odesílatel má proto odpovědnost i za bezpečné uložení a upevnění zboží proti otřesům a skluzům během jízdy, a to i za jízdy zvýšenou rychlostí. Odesílatel proto musí zboží naložit tak, aby bylo schopné dopravy. Naopak dopravce má jasnou povinnost zkontrolovat přesnost údajů v nákladním listu, tj. zejména počet kusů. Jestliže má dopravce pochybnost o správnosti údajů, musí tyto své poznatky zaznamenat do příslušného nákladního listu.

Že jsou v případě škody nákladní list a údaje v něm uvedené důkazní listinou, je popsáno v článku 9.

Skoro neznámým faktem je, že odesílatel odpovídá za škodu, která vznikla na dopravcově přívěsu v důsledku vadného obalu.

Důležité je, aby si všichni zúčastnění na přepravě zboží uvědomili, že každý má nejen práva, ale i povinnosti. Určitě se vyplatí, včas se poradit s odborníky. Mezi nejzkušenější poradenské firmy se zaměřením na zprostředkování pojištění pro dopravce patří společnost EKONSERVIS-CZ s.r.o.

http://www.ekonservis.cz/poradenstvi/

http://www.ekonservis.cz/clanky/

http://www.ekonservis.cz/clanky/637-2/

 

EET pro bary a kavárny

Podrobnosti

Ani majitelé barů, kaváren, cukráren a ostatních malých stravovacích zařízení se nemusí elektronické evidence tržeb obávat.

Přestože se EET od 1. prosince týká všech poskytovatelů stravovacích a ubytovacích zařízení, nemusí si drobní podnikatelé kupovat žádné složité a drahé registrační pokladny. Elektronická evidence tržeb po technické stránce potřebuje pouze speciální program, který je schopný zaslat a zpětně přijmout přes internet požadované datové zprávy ze serverů Finanční správy. Je jedno, zda zařízením, ve kterém bude program instalován, bude registrační pokladna, počítač či tablet nebo pouze chytrý telefon. V žádném případě neplatí, že provozovatelé malých barů, kaváren cukráren a podobných zařízení musí kvůli EET nakoupit drahé a složité registrační pokladny. Většina podnikatelů již některé z uvedených zařízení vlastní, a tak pro ně nebude zavedení EET nijak finančně náročné.

Pokud si majitelé barů a kaváren nejsou jisti, jaké zařízení jim dostačuje nebo jaké zařízení si musí pořídit, je nejvhodnější se poradit s odborníky.

Jedním z nejjednodušších a nejlevnějších řešení je „chytrá pokladna miniPOS“. Tvůrci tohoto software ochotně poradí s instalací programu na stávající zařízení nebo doporučí a dodají vhodné zařízení pro konkrétní provozovnu. Samozřejmostí je zajištění technické podpory.

http://www.minipos.cz/#/podpora

https://www.minipos.cz/eet-pro-bary-a-kavarny/

 

Data z EET budou v bezpečí

Podrobnosti

Řada podnikatelů má obavy, že data z elektronické evidence tržeb bude moci někdo zneužít a že se stát stává tzv. Velkým bratrem, který chce mít o každém stále více informací.

Ministerstvo financí ubezpečuje, že systém pro EET je zařazený do kritické infrastruktury státu a tak je jeho zabezpečení a bezpečné fungování klíčovou prioritou. Podnikatelé nemusí mít strach, že se do systému nabourají hackeři a data prodají na černém trhu. Zabezpečení je dostatečné a navíc pokladna v datové zprávě na finanční úřad odesílá pouze identifikační údaje podnikatele a provozovny, výši tržby a datum a čas. Ve zprávě nejsou údaje o zakoupeném zboží zákazníkem.

Mnohem větší riziko hrozí podnikatelům, že se nepovolaná osoba dostane k datům v jejich počítači.

Ne všichni podnikatelé řeší ochranu svých dat v maximální míře.

Pro drobné podnikatele, kteří budou podle svého druhu podnikání postupně nuceni řešit elektronickou evidenci tržeb, se nabízí jednoduché řešení zabezpečení dat odesílaných na ministerstvo financí.

Tímto řešením je chytrá pokladna miniPOS. Tento pokladní systém prodejní doklady přenáší a ukládá automaticky na dobře zabezpečené místo a podnikatel k nim má kdykoliv a odkudkoliv přístup.

http://www.minipos.cz/

http://www.minipos.cz/data-z-eet-budou-v-bezpeci/

 

Povinnost EET se blíží

Podrobnosti

Zejména pro provozovatele hotelů, restaurací, barů, kaváren a ostatních stravovacích a ubytovacích provozů se blíží termín elektronické evidence tržeb.

Většina hotelů a větších restaurací už v současnosti využívá systém vlastních pokladen, které tisknou účtenky a často navíc slouží k evidenci stavu zásob a jejich program je propojen s účetnictvím firmy. Pro tyto firmy bude stačit dokoupit potřebný software a zajistit internetové připojení, které zajistí evidenci každé vydávané účtenky finančním úřadem.

Pro malé provozovny typu barů, kaváren, hospod a malých restaurací, jejichž provozovatelé doposud psali účtenky ručně, přinese elektronická evidence tržeb zvýšení nákladů na pořízení a následný provoz potřebného zařízení. Na druhou stranu i tito malí podnikatelé získají dokonalý přehled o tom, co a v jakém množství prodávají a prodej čeho je pro ně výhodný a co prodávají s minimálním ziskem či dokonce bez zisku.

Provozovatelé malých provozoven si nemusí pořizovat drahá a složitá zařízení. Jednoduchým a levným řešením je „chytrá pokladna“ miniPOS. Tuto pokladnu (software) si nainstalujete na chytrý mobilní telefon či na tablet. Můžete ji nosit vždy sebou a nebo si ji umístit do stojánku ve vaší provozovně.

Stačí připojit malou mobilní tiskárnu, kterou můžete vozit i na svých cestách. Prodej zboží a služeb na pokladně je velmi rychlý. Obsluha pokladny je jednoduchá a intuitivní. Pokladna má skvělé funkce, které každý živnostník ocení každý den.

http://www.minipos.cz/

http://www.minipos.cz/povinnost-eet-se-blizi/

 

ERGO pojišťovně udělili klienti zlaté ocenění za kvalitu a důvěryhodnost

Podrobnosti

Klienti udělili v České republice ERGO pojišťovně nejvyšší možné ohodnocení prostřednictvím eKomi (německé společnosti, která poskytuje nezávislý a transparentní sběr recenzí). Zlatou pečeť získala ERGO pojišťovna za všechny online produkty a služby. Tuto pečeť firma dostává při získání 4,8 z 5 možných hvězdiček! Certifikát s hodnocením zobrazuje nejen počet získaných hvězdiček, ale i komentáře klientů. Osloveni byli jak klienti, kteří si uzavřeli online pojištění, tak i ti, kteří s pojišťovnou řešili škodnou událost. Společnost eKomi poskytuje své služby více jak 14 tisícům společnostem na celém světě.   

 

ASOCIACE PRO INTEGRACI A ZDRAVÍ CIZINCŮ otestovala, jak reagují pojišťovny na dotazy cizinců

Podrobnosti

„Testem jsme se snažili zjistit, s jakým přístupem se setká cizinec coby potenciální klient. S detailnějšími výsledky chceme seznámit jednotlivé pojišťovny a věříme, že tak přispějeme ke zlepšení jejich přístupu k cizincům,“ říká Bedřich Jetelina, předseda Asociace pro integraci cizinců.

Test probíhal v průběhu června a července ve čtyřech kolech formou mailových dotazů. Ve dvou případech šlo o českého tazatele zastupujícího cizince, který není spokojený se svou stávající zdravotní péčí, v dalších dvou případech se fiktivní klient zajímal o podmínky zdravotního pojištění cizinců před svým příjezdem do země.

 

„Hodnotili jsme jak dobu čekání na odpověď, tak kvalitu nabídky. Neposuzovali jsme přitom, která pojišťovna nabízí kvalitnější nebo cenově výhodnější pojištění, ale pouze, nakolik konkrétní nabídku klientovi předloží. Je totiž známé, že pojišťovny často ‚mlží', pokud jde o podmínky pojištění,“ vysvětluje předseda asociace. „Kvalitativní srovnání pojištění rovněž připravujeme,“ dodává Jetelina.

 

Kromě již zmiňované Ergo pojišťovny, která vyhrála v obou kategoriích testu s hodnocením 98 %, dosáhla lepších či aspoň průměrných výsledků Pojišťovna VZP (68 %) a Maxima (46 %).

 

Ergo i PVZP reagují na dotazy vždy do dvou hodin, až na výjimky většinou pojištovny odpovídají do druhého dne. Zcela konkrétní nabídku klientovi vždy předložila pouze pojišťovna Ergo. „Kvalita nabídek je celkově slabá, pojišťovny většinou poskytly jen obecnější informace s doporučením návštěvy pobočky či odkazem na web. To ale není možné považovat za snahu pomoct klientovi zorientovat se v nabídce,“ hodnotí předseda asociace Bedřich Jetelina.

Pořadí pojišťoven na základě výsledků mystery shoppingu:

1. ERGO 98 %

2. Pojišťovna VZP 68 %

3. Maxima 46 %

4. AXA Assistance 43 %

5. Uniqa 39 %

6. Slavia 28 % 

 

Rozšířené možnosti pojištění dopravců

Podrobnosti

Pojišťovny neustále rozšiřují portfolio svých produktů. Ze zkušenosti ale víme, že české lokální pojišťovny prozatím nejsou schopny nabídnout pojištění veškerých rizik, se kterými se dopravci mohou setkat.

Zahraniční pojišťovny dokáží nabídnout pojištění hrubé nedbalosti či úmysl zaměstnanců nebo i pojištění inventurních rozdílů, a to s nulovou spoluúčastí. Pro dopravce, kteří pro plnění svých zakázek využívají služeb najímaných dopravců je velice zajímavou možností připojištění odpovědnosti všech najímaných poddopravců s pojistnou částkou 400 000 eur na každou škodní událost pro národní i mezinárodní přepravu. Dopravci oceňují také možnost pojištění škod na dobírkách do 5 000 eur na každou škodní událost nebo pojištění stále se rozmáhající kabotáže.

Přestože uvedená pojištění u českých lokálních pojišťoven prozatím nelze sjednat, dopravci, kteří chtějí pojistit i výše uvedené rizika, se mohou obrátit na společnost EKONSERVIS-CZ s.r.o. Pracovníci společnosti EKONSERVIS-CZ podrobně vysvětlí možnosti pojištění veškerých rizik spojených se zajišťováním dopravy a v případě zájmu zajistí svým klientům maximálně výhodné pojistné smlouvy, povedou správu pojistných smluv a v případě pojistné události zajistí její likvidaci.

Další obrovskou výhodou je to, že EKONSERVIS–CZ má oprávnění k samostatné likvidaci škod, tudíž není závislý na další komunikaci s pojišťovnou a čekání na uznání pojistné události. Sám škody i vyplácí. Zajistí si případně prohlídku znalcem a při komplikovaných případech zajistí právní zastoupení.

http://www.ekonservis.cz/pojisteni/

http://www.ekonservis.cz/clanky/

http://www.ekonservis.cz/clanky/rozsirene-moznosti-pojisteni-dopravcu/

 

Zateplením panelového domu nejen ušetříte za vytápění.

Podrobnosti

Panelové domy starší generace nesplňují současné požadavky na tepelné izolace. Kvalitním a kompletním zateplením lze dosáhnout až 50% úspor za energie na vytápění.

Zateplení panelového domu přináší i řadu dalších pozitiv mimo úspor za vytápění. Zateplení funguje zároveň jako izolace hluku. To ocení zejména obyvatelé bydlící v blízkosti frekventovaných silnic či v blízkosti některých výrobních závodů.

Zateplené obvodové zdivo je schopno akumulovat větší množství tepla a nedochází tak k velkým výkyvům teploty uvnitř domu. Kvalitní tepelná izolace odstraní veškeré tepelné mosty, které ve většině starých a nezateplených panelových domů způsobují rosení stěn a vznik zdraví nebezpečných plísní.

Součástí kvalitních zateplovacích prací je i oprava obvodových konstrukčních prvků panelového domu a tím i zlepšení technického stavu budovy. Teplená izolace chrání obvodové zdivo před vlhkem a mrazem, a tak je zajištěna dlouhá životnost bez nutnosti následujících oprav. Zvyšuje se odolnost domu vůči vlivům počasí a prodlužuje se jeho životnost. Zateplený dům tak získá celkově lepší technický stav.

Číst dál: Zateplením panelového domu nejen ušetříte za vytápění.

Pojištění pro autodopravce

Podrobnosti

Kvalitní pojištění je pro autodopravce nezbytnou nutností. Výhodné jsou komplexní pojistné programy určené přímo pro provozovatele vnitrostátní i mezinárodní přepravy zboží.

Riziko poškození, zničení či odcizení přepravovaného zboží neustále roste. Řada dopravních společností se svou činností často dostává nad rámec běžných přepravních služeb. Dopravci leckdy zajišťují mimo dopravy i skladování, třídění a kontrolu zboží, manipulaci, spedici, celní odbavování a řadu dalších služeb souvisejících přímo či nepřímo s přepravou zboží a zasilatelstvím. Je zcela běžné, že dopravci ve svém pojištění chtějí mít zahrnuta i rizika spojená s kabotáží, inventurními rozdíly, odcizením nákladu či odpovědnost za škodu způsobenou třetím osobám i pojištění majetku.

Řada pojišťoven nabízí pojistné programy, které zahrnují široký záběr pojistných rizik. Pro dopravce však bývá velmi složité vybrat si z nabídek pro něj právě tu nejvýhodnější. Řešením může být využití služeb odborných firem zabývajících se zprostředkováním pojištění. Takováto firma provede nejprve dokonalou analýzu současného stavu dopravní společnosti, seznámí se s možnými riziky a požadavky klienta. Zprostředkovatel pojištění následně zrealizuje odborné poptávkové řízení u pojistitelů nejen v ČR, ale i v zahraničí. Následně je dopravci předložen návrh řešení.

Číst dál: Pojištění pro autodopravce

Jak na účetnictví?

Podrobnosti

Účetnictví je povinné, zdali jste právnická osoba nebo fyzická osob, jejíž roční obrat přesáhl 25 miliónů korun českých. Oproti daňové evidenci je podvojné účetnictví o něco těžší záležitostí, se kterou si většinou podnikatelé, kteří k němu přecházejí, neumí vůbec poradit. Zahrnuje totiž více činností a povinností, než na které byli zvyklí, proto většina těchto podnikatelů musí urychleně sehnat pracovní sílu v podobě schopné účetní, která se o celou tuto věc postará sama.

Někdy ale může být těžké sehnat někoho zodpovědného, dostatečně vzdělaného a především velmi narychlo. Proto dnes většina lidí řeší tuto situaci najmutím účetní firmy, která se tohoto úkolu zhostí. Je to jednoduchý způsob, jak si zajistit kvalitní a spolehlivé služby, než pořádat výběrová řízení a vybírat na tento post nejvhodnějšího kandidáta. Vaším úkolem pak bude už jenom dodávat potřebné doklady a podklady firmě, která je zapracuje do účetnictví.

Velkou výhodou může být také to, že tyto firmy můžete využívat i na jiné činnosti, než pouze vedení podvojného účetnictví. Většina z nich totiž poskytuje i řadu jiných služeb, jako třeba zastupování při jednání s úřady a finančními institucemi nebo například různá poradenství ohledně investic a podobně. Některé z nich nabízí také možnost účastnit se na školeních na různá témata v oblasti ekonomické problematiky, což může být také velmi přínosné.

Tyto firmy zažívají v dnešní době obrovský nárůst, neboť jejich služby jsou opravdu výhodné pro většinu společností a podnikatelů. Jenom v Brně nalezneme na vedení účetnictví nespočet firem, ze kterých si můžeme vybírat na základě jejich nabízených služeb či referencí od jejich klientů.

   
   
   
Inzerujte zde!

Máte zájem o reklamu? Kupte si textový odkaz na této pozici!

Levné ubytování Praha

Levná ubytovna a penzion Praha. Ubytování od 130 Kč

Azyl pro Milence Praha

Luxusní azyl pro milence v centru Prahy 8.

Dárek pro Inženýra

Linux tričko, nerd tričko, cool tričko, IT tričko, Geek tričko.

Webové stránky Beroun

Výroba kvalitních web stránek u Berouna.